Студент

ROBOTICS LAB ON ARDUINO: CREATING INNOVATIVE SOLUTIONS FOR AUTOMATION AND PROGRAMMING

№ проєкту 1871

Лабораторія Робототехніки на Arduino: Створення Інноваційних Рішень для Автоматизації та Програмування

Пріоритет: Розвиток вищої та професійно-технічної освіти.

Тривалість проєкту: 01.01.2025 – 01.01.2026

Спонсорство: ФУНДАЦІЯ «FUNDATIA KRONOSPAN»

Цільова група: Викладачі та професори ННІ УІПА, студенти ННІ УІПА, викладачі та учні закладів ПТО, а також особи, зацікавлені в перепідготовці, підвищенні кваліфікації та освоєнні новітніх технологій з автоматизації.

Мета проєкту:

Створення лабораторії, яка дозволить здобувачам освіти, викладачам та учням ЗПТО оволодіти новітніми робототехнічними рішеннями на базі Arduino, що сприятиме впровадженню інновацій у професійну освіту та підвищенню кваліфікації викладачів. Також передбачається запуск спільних освітніх проєктів, від конференцій до спеціалізованих хакатонів.

Ключова ідея проєкту:

Розробка сучасної концепції підтримки професійної освіти в Україні з використанням робототехнічних систем на платформі Arduino. Вона передбачає створення інноваційної лабораторії з подальшим стажуванням викладачів закладів професійної освіти, навчання студентів та проведення науково-освітніх заходів для розвитку майбутніх фахівців.

Основні заходи проєкту:

- Розвиток освітньої платформи на базі ННІ УІПА з впровадженням робототехнічних систем та сучасних технологій програмування і автоматизації.

- Створення інноваційної лабораторії робототехніки, яка стане центром навчання студентів, учнів та викладачів, а також базою для проведення наукових досліджень та освітніх заходів.

- Розробка та впровадження модульних програм навчання з використанням робототехніки Arduino, які сприятимуть підвищенню кваліфікації українських викладачів у галузі автоматизації та програмування.

- Створення концепції освітньої досконалості для професійних навчальних закладів на базі технологій робототехніки, спрямованої на підготовку висококваліфікованих фахівців.

- Оцінка можливостей використання робототехнічних рішень у навчальному процесі та їх впливу на засвоєння нових знань і навичок.

- Розробка навчальних модулів для різних вікових категорій та різного рівня підготовки з акцентом на використання робототехнічних систем у практичних завданнях.

- Організація хакатонів, семінарів та інших освітніх заходів для студентів і викладачів, спрямованих на поширення практичного використання робототехніки в освітньому процесі.

- Впровадження дистанційних та очних курсів відкритого доступу з робототехніки для студентів, викладачів і професійних фахівців на національному та міжнародному рівнях.

- Розробка програм підвищення кваліфікації для викладачів професійно-технічних навчальних закладів, які сприятимуть освоєнню новітніх технологій у галузі робототехніки.

Результати проєкту спрямовані на впровадження інновацій у професійно-технічну освіту, підвищення наукового та освітнього потенціалу закладу, а також створення інноваційного контенту на основі робототехніки. Лабораторія стане центром для залучення науковців та експертів з робототехніки, формування активної спільноти, проведення досліджень та освітніх заходів.

«UEPA VR/AR LABORATORY: TOWARDS THE IMPLEMENTATION OF IMMERSIVE TECHNOLOGIES IN HIGHER EDUCATION AND VOCATIONAL SCHOOLS OF UKRAINE» PROJECT

проєкту 1674

Лабораторія VR/AR УІПА: на шляху до впровадження імерсивних технологій у ВНЗ та ПТНЗ України 

Пріоритет: Розвиток вищої та професійно-технічної освіти.

Тривалість проєкту: 01.01.2024-31.05.2025

Спонсорство: ФУНДАЦІЯ «FUNDATIA KRONOSPAN»

Партнери:

Серед основних партнерів - представники сфери професійно-технічної освіти - Державний навчальний заклад "Регіональний центр професійно-технічної освіти швейного виробництва та сфери послуг Харківської області", Державний професійно-технічний навчальний заклад "Харківське вище професійне училище сфери послуг", Люботинський професійний ліцей залізничного транспорту, Державний навчальний заклад "Куп'янський регіональний центр професійної освіти" та інші професійно-технічні навчальні заклади Харківської області (понад 30 закладів відповідно до існуючої мережі).

Цільова група: Викладачі та професори УІПА, студенти УІПА, викладачі та учні закладів ПТО, а також особи, зацікавлені в перепідготовці, підвищенні кваліфікації та освоєнні віртуальних технологій в освіті.

Мета проєкту:

Створення сучасної освітньої платформи для вищої та професійно-технічної освіти дозволить розширити науково-дослідницьку діяльність професорсько-викладацького складу УІПА, залучити до цієї діяльності тих, хто здобуває освіту, а також викладачів та учнів закладів ПТО в рамках підвищення кваліфікації, співпраці, міжнародної взаємодії та освоєння нового сучасного досвіду роботи з VR/AR.

Ключова ідея проєкту:

Розробка сучасної концепції підтримки професійної освіти в Україні із залученням імерсивних методів та віртуальних технологій, створення унікальної інноваційної лабораторії з подальшим стажуванням на її базі викладачів професійно-технічних навчальних закладів, навчання студентів та учнів, проведення освітніх та наукових заходів, перепідготовка майбутніх фахівців.

Основні заходи проєкту:

розвиток освітньої платформи на базі УІПА із залученням до розробки та впровадження технологій віртуальної та доповненої реальності, використання технологій імерсивного навчання;

формування сучасної концепції підтримки професійної освіти в Україні із залученням імерсивних методів та віртуальних технологій, створення унікальної інноваційної лабораторії з подальшим стажуванням на її базі викладачів закладів професійної освіти, навчання студентів та учнів, проведення освітніх та наукових заходів, перепідготовки майбутніх фахівців;

створення інноваційної концепції освітньої досконалості та розвитку лідерського потенціалу у професійних університетах в рамках технологій імерсивного навчання та з метою створення відповідного навчально-методичного забезпечення;

впровадження модульної (сертифікаційної) програми для підвищення кваліфікації українських викладачів.

В результаті реалізації проєкту планується впровадження низки інноваційних освітніх проєктів у сфері професійно-технічної освіти, підвищення рівня освітнього та наукового розвитку педагогічного колективу закладу, розробка сучасного освітнього контенту на основі VR/AR для його подальшого впровадження в освітній процес, оволодіння сучасними інноваційними технологіями та дослідження практичних аспектів їх впровадження.

 

VR/AR-студія передбачає створення унікального інноваційного середовища на базі спеціально підготовлених приміщень Центру інноваційних освітніх технологій ННІ «УІПА», оснащених сучасними пристроями для VR/AR для розробки та презентації VR/AR контенту, що розширює можливості вивчення технологічних процесів, організації віртуальних тематичних досліджень викладачами та здобувачами.

Мета проєкту – це створення сучасної освітньої платформи для вищої та професійно-технічної освіти, що дозволить розширити науково-дослідницьку діяльність професорсько-викладацького складу ННІ «УІПА», залучити до цієї діяльності тих, хто здобуває освіту, а також викладачів та учнів закладів ПТО в рамках підвищення кваліфікації, співпраці, міжнародної взаємодії та освоєння нового сучасного досвіду роботи з VR/AR.

Фонд KRONOSPAN профінансував закупівлю спеціалізованого обладнання для лабораторії на загальну суму 7 215 євро, до списку входить:

- 5 комплектів VR шоломів Meta Quest 3;

- робочій персональний комп’ютер для роботи зі створення віртуальних просторів;

- ноутбук Acer Nitro 5;

- додаткові аксесуари до шоломів.

Проєкт розроблено фахівцями Центру інноваційних освітніх технологій ННІ «УІПА» спільно з доцентом кафедри харчових технологій, легкої промисловості і дизайну Денисом Борисенком, заступником начальника Управління міжнародних відносин Каразінського університету Романом Нестеренком. За активного сприяння директора Навчально-наукового інституту «Українська інженерно-педагогічна академія» Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна проф. Дениса Коваленка для реалізації надано співфінансування для придбання обладнання і завершується ремонт спеціального приміщення VR/AR студії де і будуть проходити заняття з використанням отриманого обладнання.