Студент
ROBOTICS LAB ON ARDUINO: CREATING INNOVATIVE SOLUTIONS FOR AUTOMATION AND PROGRAMMING
№ проєкту 1871
Лабораторія Робототехніки на Arduino: Створення Інноваційних Рішень для Автоматизації та Програмування
Пріоритет: Розвиток вищої та професійно-технічної освіти.
Тривалість проєкту: 01.01.2025 – 01.01.2026
Спонсорство: ФУНДАЦІЯ «FUNDATIA KRONOSPAN»
Цільова група: Викладачі та професори ННІ УІПА, студенти ННІ УІПА, викладачі та учні закладів ПТО, а також особи, зацікавлені в перепідготовці, підвищенні кваліфікації та освоєнні новітніх технологій з автоматизації.
Мета проєкту:
Створення лабораторії, яка дозволить здобувачам освіти, викладачам та учням ЗПТО оволодіти новітніми робототехнічними рішеннями на базі Arduino, що сприятиме впровадженню інновацій у професійну освіту та підвищенню кваліфікації викладачів. Також передбачається запуск спільних освітніх проєктів, від конференцій до спеціалізованих хакатонів.
Ключова ідея проєкту:
Розробка сучасної концепції підтримки професійної освіти в Україні з використанням робототехнічних систем на платформі Arduino. Вона передбачає створення інноваційної лабораторії з подальшим стажуванням викладачів закладів професійної освіти, навчання студентів та проведення науково-освітніх заходів для розвитку майбутніх фахівців.
Основні заходи проєкту:
- Розвиток освітньої платформи на базі ННІ УІПА з впровадженням робототехнічних систем та сучасних технологій програмування і автоматизації.
- Створення інноваційної лабораторії робототехніки, яка стане центром навчання студентів, учнів та викладачів, а також базою для проведення наукових досліджень та освітніх заходів.
- Розробка та впровадження модульних програм навчання з використанням робототехніки Arduino, які сприятимуть підвищенню кваліфікації українських викладачів у галузі автоматизації та програмування.
- Створення концепції освітньої досконалості для професійних навчальних закладів на базі технологій робототехніки, спрямованої на підготовку висококваліфікованих фахівців.
- Оцінка можливостей використання робототехнічних рішень у навчальному процесі та їх впливу на засвоєння нових знань і навичок.
- Розробка навчальних модулів для різних вікових категорій та різного рівня підготовки з акцентом на використання робототехнічних систем у практичних завданнях.
- Організація хакатонів, семінарів та інших освітніх заходів для студентів і викладачів, спрямованих на поширення практичного використання робототехніки в освітньому процесі.
- Впровадження дистанційних та очних курсів відкритого доступу з робототехніки для студентів, викладачів і професійних фахівців на національному та міжнародному рівнях.
- Розробка програм підвищення кваліфікації для викладачів професійно-технічних навчальних закладів, які сприятимуть освоєнню новітніх технологій у галузі робототехніки.
Результати проєкту спрямовані на впровадження інновацій у професійно-технічну освіту, підвищення наукового та освітнього потенціалу закладу, а також створення інноваційного контенту на основі робототехніки. Лабораторія стане центром для залучення науковців та експертів з робототехніки, формування активної спільноти, проведення досліджень та освітніх заходів.
«UEPA VR/AR LABORATORY: TOWARDS THE IMPLEMENTATION OF IMMERSIVE TECHNOLOGIES IN HIGHER EDUCATION AND VOCATIONAL SCHOOLS OF UKRAINE» PROJECT
№ проєкту 1674
Лабораторія VR/AR УІПА: на шляху до впровадження імерсивних технологій у ВНЗ та ПТНЗ України
Пріоритет: Розвиток вищої та професійно-технічної освіти.
Тривалість проєкту: 01.01.2024-31.05.2025
Спонсорство: ФУНДАЦІЯ «FUNDATIA KRONOSPAN»
Партнери:
Серед основних партнерів - представники сфери професійно-технічної освіти - Державний навчальний заклад "Регіональний центр професійно-технічної освіти швейного виробництва та сфери послуг Харківської області", Державний професійно-технічний навчальний заклад "Харківське вище професійне училище сфери послуг", Люботинський професійний ліцей залізничного транспорту, Державний навчальний заклад "Куп'янський регіональний центр професійної освіти" та інші професійно-технічні навчальні заклади Харківської області (понад 30 закладів відповідно до існуючої мережі).
Цільова група: Викладачі та професори УІПА, студенти УІПА, викладачі та учні закладів ПТО, а також особи, зацікавлені в перепідготовці, підвищенні кваліфікації та освоєнні віртуальних технологій в освіті.
Мета проєкту:
Створення сучасної освітньої платформи для вищої та професійно-технічної освіти дозволить розширити науково-дослідницьку діяльність професорсько-викладацького складу УІПА, залучити до цієї діяльності тих, хто здобуває освіту, а також викладачів та учнів закладів ПТО в рамках підвищення кваліфікації, співпраці, міжнародної взаємодії та освоєння нового сучасного досвіду роботи з VR/AR.
Ключова ідея проєкту:
Розробка сучасної концепції підтримки професійної освіти в Україні із залученням імерсивних методів та віртуальних технологій, створення унікальної інноваційної лабораторії з подальшим стажуванням на її базі викладачів професійно-технічних навчальних закладів, навчання студентів та учнів, проведення освітніх та наукових заходів, перепідготовка майбутніх фахівців.
Основні заходи проєкту:
– розвиток освітньої платформи на базі УІПА із залученням до розробки та впровадження технологій віртуальної та доповненої реальності, використання технологій імерсивного навчання;
– формування сучасної концепції підтримки професійної освіти в Україні із залученням імерсивних методів та віртуальних технологій, створення унікальної інноваційної лабораторії з подальшим стажуванням на її базі викладачів закладів професійної освіти, навчання студентів та учнів, проведення освітніх та наукових заходів, перепідготовки майбутніх фахівців;
– створення інноваційної концепції освітньої досконалості та розвитку лідерського потенціалу у професійних університетах в рамках технологій імерсивного навчання та з метою створення відповідного навчально-методичного забезпечення;
– впровадження модульної (сертифікаційної) програми для підвищення кваліфікації українських викладачів.
В результаті реалізації проєкту планується впровадження низки інноваційних освітніх проєктів у сфері професійно-технічної освіти, підвищення рівня освітнього та наукового розвитку педагогічного колективу закладу, розробка сучасного освітнього контенту на основі VR/AR для його подальшого впровадження в освітній процес, оволодіння сучасними інноваційними технологіями та дослідження практичних аспектів їх впровадження.
VR/AR-студія передбачає створення унікального інноваційного середовища на базі спеціально підготовлених приміщень Центру інноваційних освітніх технологій ННІ «УІПА», оснащених сучасними пристроями для VR/AR для розробки та презентації VR/AR контенту, що розширює можливості вивчення технологічних процесів, організації віртуальних тематичних досліджень викладачами та здобувачами.
Мета проєкту – це створення сучасної освітньої платформи для вищої та професійно-технічної освіти, що дозволить розширити науково-дослідницьку діяльність професорсько-викладацького складу ННІ «УІПА», залучити до цієї діяльності тих, хто здобуває освіту, а також викладачів та учнів закладів ПТО в рамках підвищення кваліфікації, співпраці, міжнародної взаємодії та освоєння нового сучасного досвіду роботи з VR/AR.
Фонд KRONOSPAN профінансував закупівлю спеціалізованого обладнання для лабораторії на загальну суму 7 215 євро, до списку входить:
- 5 комплектів VR шоломів Meta Quest 3;
- робочій персональний комп’ютер для роботи зі створення віртуальних просторів;
- ноутбук Acer Nitro 5;
- додаткові аксесуари до шоломів.
Проєкт розроблено фахівцями Центру інноваційних освітніх технологій ННІ «УІПА» спільно з доцентом кафедри харчових технологій, легкої промисловості і дизайну Денисом Борисенком, заступником начальника Управління міжнародних відносин Каразінського університету Романом Нестеренком. За активного сприяння директора Навчально-наукового інституту «Українська інженерно-педагогічна академія» Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна проф. Дениса Коваленка для реалізації надано співфінансування для придбання обладнання і завершується ремонт спеціального приміщення VR/AR студії де і будуть проходити заняття з використанням отриманого обладнання.
Тренінговий профорієнтаційний клас – це спеціалізований освітній простір, спрямований на допомогу молоді у визначенні власних професійних інтересів, розвитку важливих навичок та усвідомленому виборі майбутнього кар’єрного шляху.
Головною метою тренінгового профорієнтаційного класу є підтримка учнів, студентів та інших зацікавлених осіб у:
- аналізі власних здібностей, інтересів і талантів;
- орієнтації у сучасному ринку праці;
- формуванні індивідуального плану професійного розвитку;
- здобутті практичних знань і навичок для досягнення успіху у вибраній професії.
- Практичні тренінги та майстер-класи:
Організація занять з розвитку ключових навичок, таких як:
- комунікація та лідерство;
- тайм-менеджмент;
- командна робота;
- адаптація до змін.
- Залучення професіоналів
- Проведення зустрічей із представниками різних галузей, які діляться досвідом і розповідають про специфіку своїх професій.
Цільова аудиторія:
- Старшокласники, які обирають майбутню професію.
- Студенти, які прагнуть краще зрозуміти свої кар’єрні перспективи.
- Молодь, яка перебуває у пошуку свого місця на ринку праці.
Центр розвитку креативного підприємництва (Талант Хаб) було відкрито в Українській інженерно-педагогічній академії у червні 2019 р. в рамках проекту Create Creative Entrepreneurs програми «Creative Spark: higher education enterprise program», що реалізується за підтримки Британської Ради.
Щорічно Всесвітній економічний форум визначає «Креативність» як одну з Топ-3 навичок для розвитку особистості. У всьому світі креативний бізнес вносить величезний вклад не тільки в економіку, але і соціальний розвиток суспільства. Тому Центр розвитку креативного підприємництва бачить свою місію у підвищенні обізнаності молоді у креативному бізнесі та наданні допомоги підприємцям-початківцям, які бажають створити та розвивати власний бізнес у креативних індустріях.
Цілі Талант Хабу:
надати підприємцям-початківцям знання та практичні інструменти, спрямовані на підвищення їх обізнаності у складному бізнес-середовищі;
сприяти розвитку креативного потенціалу особистості за допомогою освітніх семінарів, тренінгів та консультацій.
Аудиторія Талант Хабу– здобувачі освіти, молоді підприємці, викладачі.
У Талант Хаб для всіх бажаючих проводяться освітні семінари, тренінги та консультації з питань започаткування та управління бізнес-проєктами.
Для здобувачів освіти – це унікальний шанс отримати знання від експертів та консультантів із практичним досвідом реалізації креативних ідей.
Для викладачів – це можливість впровадити нові підходи в освітній процес.
Для підприємців – це можливість отримати актуальні знання зручним способом.

TEX4YUA - Стала досконалість української молоді в текстильній та швейній промисловості
Проєкт TEX4YUA реалізується в рамках програми Шведського інституту SI Baltic Sea Neighbourhood Programme
Період реалізації проєкту 2 роки (з 1 грудня 2023 по 30 листопада 2025 року).
Мета проєкту: надати українській учнівській та студентській молоді, викладачам, які перебувають на старті кар’єри, а також молодим працівникам текстильної промисловості знання, навички та інноваційне мислення в галузі текстилю, щоб стати конкурентоспроможними на міжнародному ринку. Проєкт також має на меті сприяти інноваціям та забезпечити викладацький склад передовими педагогічними методами та дослідницькими підходами.
Задачі проєкту:
- підвищення інтересу молоді до програм, спрямованих на розвиток текстильної промисловості в Україні;
- розширення можливостей молодих людей, залучених до текстильної промисловості в Україні;
- створення онлайн-платформи для обміну ресурсами та комплексними навчальними матеріалами;
- посилення співпраці між партнерами;
- підготовка нових заявок на фінансування від ЄС для забезпечення майбутньої підтримки розвитку молодих фахівців текстильної галузі в Україні.
Проєктний консорціум:
- University of Borås (Швеція);
- Українська інженерно-педагогічна академія;
- Луцький національний технічний університет;
- НГО «Інноваційна генерація».

Проєкт «A Career Roadmap for Women’s Leadership in Higher Education in Ukraine» реалізується в рамках програми проєктів у сфері гендерної рівності ініціативи Going Global Partnerships від Британської Ради
Період реалізації проєкту 1 рік (з 1 січня 2023 по 31 грудня 2023 року).
Мета проєкту: визначити бар’єри і виклики, з якими стикаються жінки-лідери у вищих навчальних закладах в Україні та Великій Британії, а також сприяти розбудові потенціалу вищих навчальних закладів в Україні та розширенню можливостей для жінок-науковців і жінок-лідерів у вищій освіті шляхом розроблення кар’єрної дорожньої карти «Жінки-лідери у вищій освіті» з урахуванням гендерних аспектів, культурного та соціально-політичного контексту України, предметних напрямків досліджень.
Задачі проєкту:
- виявити бар’єри і виклики, з якими стикаються жінки-лідери у закладах вищої освіти в Україні та Великій Британії;
- сприяти розбудові потенціалу жіночого лідерства у ЗВО України;
- розширити можливостей для жінок-науковців і жінок-лідерів у вищій освіті.
Проєктний консорціум:
- Університет Бедфордширу (Лутон, Велика Британія);
- Харківський національний економічний університет ім. Семена Кузнеця;
- Українська інженерно-педагогічна академія (асоційований партнер);
- НГО «Інноваційна генерація» (асоційований партнер)