Успішно відбулася IV Міжнародна літня наукова online-школа «Адаптивні процеси в освіті»

 

На базі Української інженерно-педагогічної академії 4-5 липня в режимі онлайн відбулась робота четвертої міжнародної літньої наукової online-школи «Адаптивні процеси в освіті».

Мета проведення літньої наукової online-школи: обговорення актуальних питань розвитку адаптивного управління в умовах трансформаційних процесів в освіті.

Цільова аудиторія: науковці, науково-педагогічні працівники, педагоги, аспіранти, докторанти, здобувачі наукових ступенів, управлінці всіх рангів, які зацікавлені в цифровій розбудові системи освіти України взагалі й Нової української школи зокрема на адаптивних засадах.

Співорганізаторами четвертої міжнародної літньої наукової online-школи виступили: Громадська організація «Школа адаптивного управління соціально-педагогічними системами»; Громадська спілка «Асоціація з розвитку професійної та неперервної освіти»; Державний заклад вищої освіти «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України; Інститут професійної освіти Національної академії педагогічних наук України;  Національний університет біоресурсів і природокористування України; Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського; Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти»; Бердянський державний педагогічний університет; Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця; Харківська академія неперервної освіти; Національний центр «Мала академія наук України».

Іноземні партнери форуму цього року були: Нормальний університет Нейцзян, Центр інформаційного будівництва та обслуговування, (Neijiang Normal University, Information Construction and Service Centre, Deputy Director) Китайська Народна Республіка; Гуманітарно-природничий університет імені Яна Длугоша в Ченстохові (Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie); Міжнародна культурно-освітня асоціація (ICEA) та Українсько-американська асоціація педагогів коледжів (UAACE) (США) (International educational consultant, founder and vice-president of the International Cultural Education Association (ICEA), Ukrainian-American Association of College Educators (UAACE); ІБК Інженерного бюро GmbH & Co. KG, Вюрцбург, Німеччина (IBK Ingenieurbuero Koeberlein GmbH & Co. KG, Wuerzburg, Germany).

З привітальним словом від Української інженерно-педагогічної академії виступив проректор з наукової роботи Олександр КУПРІЯНОВ, доктор технічних наук, доцент. Від відділу освіти та науки Департаменту з питань внутрішньої та гуманітарної політики Офісу Президента України з вітальним словом виступила завідувачка Світлана КРЕТОВИЧ, кандидат педагогічних наук (м. Київ, Україна). Від ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України привітала учасників Наталія МУРАНОВА, доктор педагогічних наук, професор, проректор з науково-педагогічної, освітньої роботи та міжнародних зв’язків (м. Київ, Україна). Від Центрального інституту післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України привітала учасників та побажала плідної роботи Тамара СОРОЧАН, доктор педагогічних наук, професор, заслужений працівник освіти України (м. Київ, Україна). Від Національного центру «Мала академія наук України» звернулася до учасників Ірина САВЧЕНКО, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, учений секретар (м. Київ, Україна).

Ключовими спікерами заходу виступили: Галина ЄЛЬНИКОВА, доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки, методики та менеджменту освіти, Українська інженерно-педагогічна академія, м. Харків, Україна; Михайло ЖУК, кандидат філософських наук, доцент, КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, доцент кафедри соціально-гуманітарної освіти, м. Суми, Україна; Ольга ЛУЧАНІНОВА, доктор педагогічних наук, професор кафедри інженерної педагогіки ННІ «Інститут промислових і бізнес-технологій» Українського державного університету науки і технологій, м. Дніпро, Україна; Ганна КРАВЧЕНКО, доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри педагогіки, іноземної філології та перекладу Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, м. Харків, Україна; Олена ЛАВРЕНТЬЄВА, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри інноваційних технологій з педагогіки, психології та соціальної роботи ЗВО «Університет імені Альфреда Нобеля», м. Дніпро, Україна; Василь КРИЖКО, кандидат педагогічних наук, професор, завідувач кафедри менеджменту та адміністрування Бердянського державного педагогічного університету, м. Запоріжжя, Україна; Світлана КРАВЕЦЬ, кандидат педагогічних наук, старший дослідник, старший науковий співробітник лабораторії зарубіжних систем професійної освіти і навчання, докторантка Інституту професійної освіти НАПН України, м. Київ, Україна; Зоя РЯБОВА, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри менеджменту освіти та права ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, м. Київ, Україна; Оксана БОДНАР, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та менеджменту освіти, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м. Тернопіль, Україна; Людмила ШТЕФАН, доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки, методики та менеджменту освіти, Українська інженерно-педагогічна академія, м. Харків, Україна; Микола ЛАЗАРЄВ, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки, методики та менеджменту освіти, Українська інженерно-педагогічна академія, м. Харків, Україна; Тамара СОРОЧАН, доктор педагогічних наук, професор, заслужений працівник освіти України, директор Центрального інституту післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна.

Кількість зареєстрованих учасників Четвертої міжнародної літньої наукової online-школи «Адаптивні процеси в освіті» досягла більше 100 осіб із міст України та зарубіжних країн, а саме науковці та практики із Києва, Дніпра, Харкова, Тернополя, Запоріжжя, Бердянська, Сум, Полтави, Львова, Херсона, Слов'янська, Чернівців, Житомира; селища Швангау (Баварія, Німеччина), провінції Сичуань (Китайська Народна Республіка), Спокен (США), штату Чикаго (США).

Учасники форуму мають можливість ознайомитися із інформацією про роботу сектору координації наукових досліджень членів міжвідомчої ради НАПН України; взяти участь в обговоренні питань щодо організації та реалізації дослідницької діяльності в умовах сьогодення (нормативне забезпечення науково-дослідної діяльності, механізми адаптації дослідницької діяльності здобувачів наукових ступенів до мінливих умов, формування наукового апарату педагогічного дослідження, методи наукових досліджень, особливості організації дослідно-експериментальної роботи в умовах воєнного стану, застосування сервісів Google як інструментарію науковця-дослідника, реалізація квалімеричного підходу в наукових дослідженнях та ін.); ознайомитися із презентацією досвіду організації партнерських відносин для розвитку наукових досліджень у системі професійної освіти України; узагальнити інформацію щодо різноманітності педагогічних адаптаційних практик, що засовуються у закордонних закладах освіти; розглянути адаптаційні процеси у розвитку освітнього законодавства України, середовища закладів освіти та учнів; проаналізувати досвід роботи експертної ради з педагогічних наук МОН України. 

По завершенню роботи школи кожний учасник, який відпрацював 4 та 5 липня, отримає сертифікат із зазначенням тематики роботи літньої школи та годинами (15 год. / 0,5 кредиту) про їх опанування.

Учасники мають можливість опублікувати наукові матеріали. Планується спецвипуск електронного наукового фахового видання «Адаптивне управління: теорія і практика» серія «Педагогіка» за спеціальностями 011, 012, 013, 014, 015, 016, 231 (планується до видання в третьому кварталі 2023 р.; і серія «Економіка» за спеціальностями 051, 071, 072, 073, 075, 076, 232, 241, 281, 292. (планується до видання також у третьому кварталі 2023 року). Електронні видання після закінчення заходу будуть розміщені на сайті установ-організаторів.