Ректорка УІПА Олена Коваленко взяла участь у роботі стратегічної сесії з розвитку педагогічної освіти

 

Ректорка Української інженерно-педагогічної академії, доктор педагогічних наук, професор Олена Коваленко взяла участь у роботі дводенної стратегічної сесії керівників закладів вищої освіти з розвитку педагогічної освіти під головуванням Сергія Шкарлета, Міністра освіти і науки України.

Захід проходив 1-2 березня на базі Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича.

В рамках панельних дискусій другого дня заходу, модератором яких був державний секретар МОН Сергій Захарін, вдалося ще глибше та ґрунтовніше розібратися в поставлених перед учасниками завданнях і ближче підійти до головних цілей стратегічної сесії – знайти нові рішення, запропонувати інноваційні ідеї, що стануть запорукою для підняття освітніх галузей в Україні на вищі рівні.

Увагу присутніх було закцентовано на нормативно-правовій базі сфери освіти та рекомендаціях керівникам ЗВО щодо управління навчальним закладом в умовах війни. За результатами жвавого обговорення вдалося окреслити вимоги до сучасного педагога та випускника як орієнтир, за яким мають слідувати всі суб’єкти освітньої діяльності.

Учасники панельних дискусій зійшлися на думці, що випускники повинні мати широкий спектр навичок, аби бути готовими до викликів сьогодення і майбутнього. Серед них:

− критичне мислення;

− здатність вирішувати проблеми та приймати рішення, використовуючи логіку та аналітику;

− базові знання про економіку, фінанси та бізнес-процеси;

− креативність та інноваційність.

Ключовими характеристиками в якості орієнтирів модернізації університетів визначено:

− надійна матеріально-технічна база для навчання та досліджень, включно з лабораторіями, обладнаними аудиторіями, бібліотеками з доступом до електронних баз даних тощо;

− інтерактивне навчання;

− міжнародний досвід для здобуття додаткових компетенцій;

− підтримка здобувачів (курси підготовки до вступних іспитів і тестувань, індивідуальне консультування за потреби);

− розвиток педагогічної науки (університет повинен організовувати конференції, семінари та інші заходи для обміну досвідом і знаннями);

− активна практична взаємодія (партнерські відносини зі школами та іншими закладами освіти, що дозволить здобувачам отримати практичний досвід та відчути реальність професії педагога).