Розпочалися заняття із курсу підвищення кваліфікації «Цифрові технології інклюзивного навчання» для підвищення фахової та професійної майстерності педагогічних працівників різних категорій та управлінських кадрів закладів системи освіти різних типів, форм власності та підпорядкування.
Даний курс розроблено в рамках діяльності Центру інноваційних освітніх технологій (ЦІОТ) Навчально-наукового інституту «Українська інженерно-педагогічна академія» Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна
Даний курс проводиться в рамках проєкту EURIDICE «Європейська інклюзивна освіта для цифрового суспільства, соціальних інновацій і глобального громадянства» в рамках програми ЄС «Цифрова Європа» (DIGITAL) (номер проєкту: 101123121).
EURIDICE розробляє та імплементує міжнародні освітні програми з цифрового суспільства, соціальних інновацій та глобального громадянства. Програми орієнтовані на різноманітну аудиторію, від студентів магістратури та аспірантури до професіоналів у сфері освіти, комунікацій та культури, бізнесу та промисловості, а також органів державної влади. Суспільні проблеми посідають очільне місце в EURIDICE. Наша освіта критично відображає міждисциплінарні наслідки ефекту впливу цифровізації на людину та суспільство. Громадянство в цифровому суспільстві потребує переосмислення. Це вимагає різноманітних наукових перспектив: від технологій та обчислювальної техніки, до права, філософії, етики та культури, соціальних, гуманітарних і комунікаційних наук.
Мета курсу: формування у слухачів компетентностей щодо використання сучасних цифрових технологій для забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітей та дорослих з особливими освітніми потребами.
Протягом навчання слухачі будуть мати змогу познайомитися із такими темами: Основи інклюзивної освіти, Цифрові технології в інклюзивній освіті, Адаптивні технології та програмне забезпечення, Інтерактивні засоби навчання, Цифрові технології для альтернативної та додаткової комунікації (AAC), Веб-ресурси та онлайн-інструменти для інклюзивного навчання, Безпека та етика використання цифрових технологій для дітей з ООП.
Наприкінці курсу слухачі:
- отримають знання основних цифрових ресурсів та платформ для інклюзивного навчання; розуміння використання спеціальних програм, додатків та пристроїв (екранних читачів, програм розпізнавання мовлення, тактильних дисплеїв тощо); уміння використання альтернативної та додаткової комунікації (AAC) для підтримки навчального процесу (знання та уміння);
- опанують уміннями розробки та адаптації навчальних матеріалів відповідно до потреб дітей з ООП; опанують уміннями використання гейміфікації, інтерактивних технологій та мультимедійних засобів у навчанні; отримають знання із інтеграції цифрових інструментів у традиційні та дистанційні методи викладання (знання та уміння);
- будуть мати розуміння побудови інклюзивного навчального середовища з використанням цифрових технологій; опанують уміннями організації взаємодії між усіма учасниками навчального процесу (учнями, батьками, колегами, адміністрацією); опонують навичками використання онлайн-сервісів для спільної роботи та комунікації (розуміння та уміння);
- отримають розуміння дотримання етичних норм використання цифрових ресурсів у роботі з дітьми з ООП; розуміння нормативно-правової бази інклюзивної освіти та цифрового навчання; розуміння та уміння забезпечення безпеки та конфіденційності даних учнів (розуміння та уміння).
Куратори курсу: - від проєкту EURIDICE «Європейська інклюзивна освіта для цифрового суспільства, соціальних інновацій і глобального громадянства» - координаторка Олена Миколенко, кандидат наук, доцент Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна; - від Центру післядипломної освіти Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна – директор Татаринов Михайло Вікторович.
Лекції та практичні заняття проведуть тренери: Тетяна БОНДАРЕНКО, д.пед.н., професор кафедри інформаційних комп’ютерних технологій і математики ННІ «Українська інженерно-педагогічна академія»; Марина ВАСИЛЬЄВА, д.пед.н., професор кафедри педагогіки, методики та менеджменту освіти, заступник директора ННІ «Українська інженерно-педагогічна академія»; Ірина ШТЕЙМІЛЛЕР, к.пед.н., доцент кафедри міжнародних відносин ННІ «Каразінський інститут міжнародних відносин та туристичного бізнесу», начальник Управління міжнародних відносин Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна; Роман НЕСТЕРЕНКО, заступник начальника Управління міжнародних відносин Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна.
Бажаємо плідної роботи та активної взаємодії.