На кафедрі ХТЛПД відбулась зустріч із магістрами 1 курсу для обговорення проєкту ОПП «Професійна освіта (Харчові технології)» на 2025-2026 н.р.

 

Онлайн-зустріч розробників освітньо-професійної програми «Професійна освіта (Харчові технології)» із магістрами 1-го курсу Навчально-наукового інституту «Українська інженерно-педагогічна академія» Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна відбулася 5 березня, здобувачі навчаються за спеціальністю А5 «Професійна освіта (Аграрне виробництво, переробка сільськогосподарської продукції та харчові технології)».

Зустріч відбулася на початковому етапі 1,5-річної магістерської програми, що дозволило провести її проміжне оцінювання. Таке оцінювання є важливим для розуміння особливостей ОПП як у контексті перспектив її розвитку, так і з точки зору поточної ефективності. Відтак, дискусія охоплювала два напрями: перспективи для майбутніх здобувачів освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти і можливості для самих учасників програми.

Перспектива для інших. Запрошені магістри, які завершили перший семестр навчання (півроку), загалом високо оцінили свій освітній досвід. Вони відзначили ключові дисципліни, що сприяли їхньому професійному розвитку, а також згадали цікаві викладацькі експерименти.

Водночас здобувачі вищої освіти звернули увагу на певні недоліки навчального процесу, зокрема щодо формату навчання – оптимальним вони визнали змішаний формат. Також були висловлені пропозиції щодо вдосконалення окремих дисциплін, наприклад, освітній компонент «Стратегії колективної діяльності, міжособистісного спілкування та взаємодії» запропонували більш тісно інтегрувати з кількісними методами соціологічного дослідження.

Особливо цінним стало те, що здобувачі вищої освіти висунули важливі пропозиції для майбутніх магістрів, зокрема щодо розширення викладання інноваційних технологій у професійній освіті та харчовій галузі.

Перспектива для себе. Водночас ці ж здобувачі вищої освіти продовжать навчання в межах програми ще протягом року, тому обговорення також стосувалося покращення її окремих аспектів саме для них. Ця частина дискусії була особливо активною – магістри ставили багато запитань щодо навчального плану та організації освітнього процесу, що свідчить про їхню високу зацікавленість у подібних обговореннях.

Основні побажання здобувачів вищої освіти щодо наступного року навчання в магістерській програмі зосереджувалися на таких аспектах:

  • розширення можливостей для практичного застосування знань і навичок з інноваційних методів професійного спрямування;
  • збільшення кількості завдань аналітичного характеру;
  • інтеграція знань і вмінь із різних навчальних дисциплін;
  • активне залучення до реальних дослідницьких процесів;
  • розвиток ключових hard skills та soft skills, зокрема технічних, професійних, комунікаційних, командних, презентаційних тощо.

Усі висловлені магістрами побажання враховані в програмі «Професійна освіта (Харчові технології)». Освітні компоненти, заплановані на 2-й і 3-й семестри, переважно орієнтовані на професійні дисципліни, кожна з яких містить практичну складову. Саме ці практичні завдання мають забезпечити здобувачам можливість застосовувати набуті знання на реальних кейсах.

Ключовими елементами ОПП є педагогічне стажування та переддипломна практика, які дозволяють здобувачам вищої освіти інтегрувати теоретичні знання у професійну діяльність і здобути цінний досвід. Крім того, вагомим наково-дослідницьким компонентом стане виконання дипломної роботи, що поєднає всі отримані знання та навички.

Наскільки ефективно ці плани будуть реалізовані, стане зрозуміло через рік під час підсумкової зустрічі з майбутніми випускниками. 

Гарант ОПП д.т.н., професор Ірина Цихановська.