Участь представників УІПА у тренінгах проєкту Erasmus+ КА2 PAGOSTE

 

У період з 30 листопада по 4 грудня в рамках проєкту Erasmus+ «Нові механізми управління на основі партнерства та стандартизації підготовки викладачів професійної освіти в Україні (PAGOSTE)» відбулася серія тренінгів для зацікавлених осіб у підготовці викладачів професійної освіти. У даній серії тренінгів взяли участь й представники Української інженерно-педагогічної академії.

Метою тренінгів було ознайомлення учасників із системою підготовки викладачів професійної освіти та досвідом співпраці різних стейкхолдерів у Німеччині та Австрії.

Тренінг відвідали понад 160 учасників – представників закладів вищої, фахової передвищої та професійно-технічної освіти, навчально-методичних центрів ПТО, Міністерства освіти та науки України.

З вітальними словами виступили Світлана Шитікова та Іванна Атаманчук (Національний Еразмус+ Офіс в Україні), підкресливши важливість удосконалення підготовки викладачів професійної освіти у розбудові як системи вищої, так і професійно-технічної освіти.

Під час тренінгу «Інституційна співпраця у підготовці викладачів закладів професійної освіти. Досвід Німеччини» Томас Дайсінгер (Університет Констанца, Німеччина) презентував:

— загальний огляд системи освіти та професійної освіти в Німеччині;

— ключові елементи дуальної форми навчання;

— участь стейкхолдерів та соціальних партнерів у організації навчання;

— особливості підготовки викладачів для професійної освіти та підготовки викладачів з економіки в Університеті Констанца;

— специфіку співпраці між основними акторами у підготовці викладачів професійної освіти: університетами, професійними школами та семінарами з підготовки та підвищення кваліфікації викладачів;

— виклики в системі професійної освіти та підготовки викладачів для системи професійної освіти в Німеччині.

Про особливості шкільної практики та налагодження співпраці у підготовці викладачів професійної освіти розповіла Юдіт Хірш, M. Sc., викладачка Університету Констанца та Центру професійно-технічної освіти в м. Радольфцелль (Німеччина).

Власним досвідом управління шкільною практикою поділилася вчителька-менторка Еліза Віландт, M. Sc., викладачка Центру професійно-технічної освіти в м. Стоках (Німеччина).

Про шкільну практику очима студентів та співпрацю стейкхолдерів у процесі підготовки викладачів розповіли Антьє Бекер, B.Sc., студентка-магістерка 5-го семестру навчання, та Анніка Зонненмозер, B.Sc., студентка-магістерка 3-го семестру навчання (Університет Констанца).

Під час тренінгу «Шкільна практика та інституційна співпраця у підготовці викладачів закладів професійної освіти. Досвід Австрії» Ріхард Фортмюллер (Віденський університет економіки та бізнесу, Австрія) презентував:

— загальний огляд системи підготовки викладачів професійної освіти в Австрії;

— структуру навчальної програми «Економічна та бізнес-освіта»;

— налагодження співпраці університету під час підготовки викладачів професійної освіти з різними інституціями: Міністерством освіти, науки та досліджень, Департаментом освіти у Відні, Нижній Австрії та Бургенланді, вищими та середніми професійними школами.

Про особливості організації практики студентів – майбутніх викладачів професійної освіти розповіла Керстін Концер (Віденський університет економіки та бізнесу):

— місце шкільної практики в навчальній програмі «Економічна та бізнес-освіта»;

— правові основи шкільної практики;

— цілі, зміст і структура шкільної практики;

— особливості оцінювання шкільної практики;

— налагодження комунікації зі студентами магістерської програми «Економічна та бізнес-освіта» на етапі їхнього стажування в професійних школах.

Розанна Штейнінгер (Віденський університет економіки та бізнесу) та Нора Чеховські (Університет педагогічної освіти Верхньої Австрії) поділилися інформацією про:

— професійні школи та професійну підготовку викладачів професійної освіти і навчання в Австрії (структуру австрійської системи професійної освіти та навчання, вимоги до вступу до університету, структуру навчання);

— особливості розробки освітніх програм в педагогічних ЗВО Австрії (правові засади та процес розробки освітньої програми, участь стейкхолдерів у розробці освітніх програм);

— специфіку освітньої програми для підготовки викладачів для закладів професійної освіти і навчання середнього рівня в педагогічному ЗВО Верхньої Австрії.

Тренінг викликав значний інтерес серед учасників, які мали змогу почути відповіді на цікаві для них питання.

Із матеріалами презентацій можна ознайомитися на сайті проєкту