В рамках міжнародного проєкту Erasmus+ «Нові механізми управління на основі партнерства та стандартизації підготовки викладачів професійної освіти в Україні» (PAGOSTE, 609536-EPP-1-2019-1-DE-EPPKA2-CBHE-SP) в Українській інженерно-педагогічній академії 14-15 вересня відбувся круглий стіл «Управління підготовкою викладачів для закладів професійної освіти: узгодження інтересів зацікавлених сторін».
Метою заходу було ознайомлення з європейським досвідом управління підготовкою викладачів професійної освіти, а також публічне обговорення із зацікавленими сторонами результатів національного опитування щодо управління підготовкою викладачів для закладів професійної освіти на основі партнерства та розробка дорожньої карти позитивних змін.
У засіданні взяли участь представники закладів професійної освіти, закладів фахової передвищої освіти, закладів вищої освіти, Міністерства освіти і науки України, Інституту професійної технічної освіти НАПН України.
З цікавими доповідями та презентаціями перед українськими учасниками круглого столу виступили професор Ріхард Фортмюллер та Розанна Штейнінгер (Віденський економічний університет, Австрія), професор Томас Дайсінгер та Оксана Мельник (Університет Констанцу, Німеччина), професор Джованні Серра (Третій Університет Риму, Італія). Жвава дискусія мала місце під час обговорення особливості організації дуальної освіти, практичної підготовки майбутніх викладачів професійної освіти, вимог щодо рівня підготовки викладача професійної освіти для отримання права на викладацьку діяльність, державної політики соціальної підтримки викладачів професійної освіти в європейських країнах тощо.
З цікавою доповіддю про поточні проблеми та перспективи підготовки викладачів для закладів професійної освіти в Україні перед учасниками круглого столу виступила Генеральний директор директорату професійної освіти Міністерства освіти і науки України Ірина Володимирівна Шумик.
Доктор педагогічних наук Вікторія Аркадіївна Кручек представила результати національного опитування цільових груп щодо управління підготовкою викладачів для закладів професійної освіти, проведеного проєктною командою ІПТО НАПН України.
Цікавою та корисною визнали учасники круглого столу анкету італійської проєктної команди Третього Університету Риму, підготовлену для опитування викладачів закладів професійної освіти щодо «soft skills».
Результатом обговорення актуальних проблем підготовки викладачів професійної освіти в Україні стала розроблена дорожня карта позитивних змін. До роботи над нею долучились як запрошені учасники, так й представники усіх українських проєктних команд.
Модераторами круглого столу були декан факультету економіки та права, доктор економічних наук, професор Бондар Наталія Миколаївна, кандидат педагогічних наук, професор Бахтіярова Халідахон Шамшитдінівна, кандидат технічних наук, доцент Савостін-Косяк Данило Олександрович.
Протягом двох днів у круглому столі взяли участь більше 70 учасників з 29 вітчизняних та зарубіжних установ та організацій.